måndag 6 september 2010

Peter at work - Emma at hotel

Hej
Idag är det måndag och första jobbdagen, iaf för mig. För mig har det blivit en dag/kväll på rummet med datorn - korta break dock för lunch och middag inom kort.

Peter har en heldag på jobbet med möte inkl. middag... undra när han dyker upp igen!?

Det är faktiskt lite skönt att ligga 7 timmar före när man jobbar mot deadlines. Minus för att det svårt att få snabb feedback då det är natt hemma hos er när det är förmiddag här. Några synkade arbetstimmar är det dock.

På torsdag ska vi tydligen kolla lägenheter - spännande!
Två stycken gick vi förbi igår. Den ena låg på en kulle och när vi nådde den var jag helt genomsvettig och matt men om jag är något mindre kinkig så kanske området inte är så illa. Den andra lgh verkade ligga ok den me. Men om de här 2 som Peter har tittat på fortfarande är lediga och om några nya tillkommit återstår att se. Det är som ni förstår hur svårt som helst att få en bild av hur ett område är så vi får gå mycket på hur det ligger i förhållande till Peters jobb och lägenhetens kvalitet. Men precis vid Peters jobb kanske vi inte vill bo, då kommer vi ju bara vara bekanta med det området - trist!

Fler intryck:
- Alla smyger fram på gatan och jagar skugga, ingen soldyrkning här inte!
- Vi drar några fler blickar till oss men som en konstig jätte känner man sig inte hela tiden, bara ibland.
- Alla är så sjukt piffiga!

Nä, nu ska jag åter till jobbdatorn.
Bjuder på lite bilder.

Ciao, Emma
P.s Peter ska visst göra sitt första inlägg inom kort

Peter framför t-banenätet

Mycket pedagogiskt. Man ser var tåget befinner sig, dvs. om man kan läsa sig till vad stationen heter!

Vid hemlängtan går vi hit :)

Mysig gata med mysiga fik/restauranger
Trendig korean.
Ensam men med god mat!


Utsikt från hotellrum

Utsikt från hotell. Bakom berget med tornet till vänster är tydligen centrala delarna av Seoul. Dit har vi inte tagit oss än!

11 kommentarer:

  1. Fab, så om jag kommer och besöker er så kommer jag inte vara ensam skugg-sökare ; )

    Jag ser fram emot att höra om er (framtida) nya lya, o du vet vad som gäller - när adress finns kommer det dimpa ner fina brev till dig! (Med eller utan hår...)

    Kram fino

    SvaraRadera
  2. Emma gud vad duktig du är! Värsta bästa informativa bloggen ju! Är det nya kameran du tar med?

    Verkar ju super mysigt! Haha, svenskt café också.. då är det ju nästan som hemma!

    Imorgon blire Skype! Kram och hälsa Peter att vi ser fram emot hans inlägg!

    SvaraRadera
  3. Kramar till er Emma och Peter!

    SvaraRadera
  4. Anne, du kommer definitivt inte vara ensam skuggjagare om du kommer hit, så kom!!! Nu verkar det dock bli lite svalare (skönt) så då kanske iaf jag söker upp lite sol!

    Ylva, nya kameran är det ja! Eller inte de första bilderna... de är med Peters telefon.

    Lii, kram på dig!

    Saknar er mycket... Det är nog inte helt lätt att hitta vänner här, de är faktiskt riktigt dåliga på engelska och jag har inte lärt mig koreanska än!

    SvaraRadera
  5. Va?? Har du inte lärt deg koreanska än?? Men du är ju så språkkunning, har ju hört dig snacka flytande norska fleeera gånger ( på fyllan, hihi) Hoppas ni har det fint det borta, tänk på att i början så kan det kännas lite konstigt innan man lär sig lite grejer o människor, men lovar att det går till sig sen :) Savner deg jenta mi, pusssss från stor-Norge :)

    SvaraRadera
  6. fattar inte varför det stog emma sa, men det var ju jaaag som sa det, LINE!!

    SvaraRadera
  7. Vad grym du är på att uppdatera Emma, bra jobbat! Jag blir ju riktigt sugen på att hälsa på!

    Kramar på er

    SvaraRadera
  8. Du behöver ju inte lära dig Koreiska! Peka bara i boken jag gav dig innan du åkte så löser sig allt... haha

    SvaraRadera
  9. Yes, jag har hittat hit. Värsta grymma bloggen, ju!! Lycka till med lägenheten!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Emma! fan vad sjukt normalt det kändes att prata på Skype! Kändes liksom som att du alltid bott på ett hotell i Korea...typ. Hopaps ni har det bra, att du inte svettas ihjäl och att ni hittar lägenhet snart! Vi kan väl höras i helgen? Kraaaaam!

    ylva=förpackad

    SvaraRadera
  11. Hej! Nu har ja oxå lyckat komma ihåg att kolla bloggen!!
    Verkar lovande för v 44-45!!!! (skönt med ett svenskt fika-ställe...haha) Vi har bokat resan nu, komemr fram den 30 okt!

    Skypa snart??

    Puss

    SvaraRadera