fredag 24 september 2010

Chuseok över!

Nu är högtiden förbi och idag fredag är vardagen tillbaka i Seoul. Dock är det många som väljer att ta ledigt denna klämdag så även idag är det lugnare ute på gatorna.

Ikväll tänkte vi käka på någon trevlig restaurang då det inte blev av i onsdags som planerat. Imorrn lördag ska vi ut och shoppa till min stora glädje. Vet inte om Peter är lika shoppingsugen men jag får muta med kanelbullesfika och en god eftermiddagsöl - det bör göra susen!

I förra inlägget glömde jag ge er mitt koreanska nummer. Here it comes: +8210-7217-9963
Som jag misstänkte så var det inte någon laddare med - suck!!! På mobilbutiken i närheten så fick jag en gratis (tack så mycket) så nu är det nemas problemas.

Det bli ett kort inlägg idag. Jag ska sätta mig på Starbucks och jobba ett par timmar. Där blir man inspirerad av flitiga studenter som sitter och sliter. Idag ska jag inte glömma att ta med mig en tröja. Förra gången var jag genomfrusen efter att ha suttit still i airconditionblåst i 2-3 timmar. Fick ta en lång varm dusch för att återhämta mig.

Hörs i helgen igen via bloggen eller på skype!
KRAM

2 kommentarer:

  1. Hanna, Ante & Hampus29 september 2010 kl. 04:14

    Oh va härligt med en shoppingtur nu blir jag väldigt nyfiken va korea har att erbjuda jag vet ju att du va lite nervös innan..köpte upp dig på strumpbyxor och allt möjligt. Appropå shopping så gick jag in på lindex för att köpa en pyjamas till Hampus och ut kommer jag med två pyjamaser en overall (inga 25 grader här hemma inte..) ett par byxor och en body...det är mysigt med barnkläder :)puss på er vi saknar er som vanligt!

    SvaraRadera
  2. Hanna det är ju perfekt med barnkläder! Mindre och billigare men ändå stillar man sitt shoppingbehov! Perfa! Vore kul att se lilla Hampus :)

    Å just det, hej Emma å Peter!

    /Ylva

    SvaraRadera