fredag 10 september 2010

Fredag i Seoul!

Hej på er
Mamma trodde att något var fel på sidan eftersom det inte inkommit några nya inlägg. Planen var att Peter skulle få äran att skriva nästa inlägg men han har varit busy busy busy. Så tills han har tid för detta så får ni hålla till godo med mig.

Seoul bjuder fortfarande på varmt väder, ca 25 grader, men under de två-tre senaste dagarna har det regnat. Varm och blöt blir man när man går ut på stan.
Istället för att bara hänga på hotellrummet så har jag nu börjat jobba lite från olika caféer. Det funkar faktistk riktigt bra. Jag som gillar att snoka i andras samtal tvingas koncentrera mig på datorn eftersom jag ändå inte fattar nått av deras konversationer. Men som dem snackar när de är ute... Ingen hyfs där inte!

Igår kollade vi lägenheter. Tyvärr ingen hit. Vi var båda besvikna efter rundturen till 7 ställen. Några var väldigt fina men låg då antingen för långt bort från t-bana eller var för små - vi måste ju ha gästrum för besökare :)
Den lägenhet som Peter tittat på tidigare och gillat skulle vi enligt plan se igen igår men då var den plötsligt inte tillgänglig. Men så idag ringde dem och jag skickades iväg på akut visning. Den var riktigt bra så nu hoppas vi att den 1) är inom budget, 2) att ägaren sluta vela om hon vill sälja eller hyra ut 3) att mäklaren ordnar så vi får den före andra intresserade.
Vi håller tummarna men allt kan hända här (lärt mig det på kort tid) så om vi inte får den så får vi boka in fler lgh-visningar.

Ska snart iväg och möta upp Peter vid hans ena kontor för middag på stan. Vi hade egentligen tänkt käka och titta till ett nytt område i stan, men det regnar så mycket nu så något strosa-runt-på-gatan-väder är det inte. Det blir nog en lugn fredagkväll då vi ska iväg på kräftskiva med svenskar imorrn. Tror inte det kommer bjudas på många kräftor dock men lite svensk-inspirerad mat kanske!

Vi hör av oss snart igen.
Ha en trevlig fredag!
En lite oas!

Gangnam-Gu Station area. I närheten av där vi bor.

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Även jag har hittat hit nu. Kul att kunna följa er på ert äventyr!

    Det är lite (eller ganska mycket) tomt i laget utan dig, både på och framförallt utanför plan ska du veta... Har du hittat något lag där borta som du kan glänsa i? Igår sprang jag halvmaran, det gick rikigt bra (1,51) men idag kan jag inte gå... Haha, vi får se hur träningen går imorgon.

    Lycka till i lägenhetsjakten!
    Många

    SvaraRadera
  2. kramar
    (skulle jag avsluta med...)

    SvaraRadera
  3. Imponerande, 1.51!
    För egen del går träningen sisådär. Några besök på gymmet har det blivit men inget som kan mäta sig med en halvmara!
    Handbollen verkar tyvärr inte vara så stor här. Som med mycket annat är det allt eller inget som gäller, vilket betyder att det finns en proffsliga bestående av några få lag där de är väldigt duktiga och sen finns det inte så mycket mer.
    Har dock hittat ett plojlag (av hemsidan och bilder att tyda) som jag eventuellt ska kontakta under veckan. Vi får se om det blir något men den saken.

    Hälsa alla tjejerna. Saknar Sprallen och er!
    KRAM

    SvaraRadera