torsdag 30 september 2010

Kort uppdatering

Nu har vi flyttat!!!
Allt gick relativt smidigt idag när vi tog vårt pick och pack från hotellet. Lägenheten visade inga större skavanker efter mäklarfirmans genomgång - några "stretchmarks" på parketten och lite annat smått och gott. Det verkar viktigt att dokumentera det slitage som finns då ägaren kan begära pengar av en om vi förstör något.

Efter att papper och inspektion var avklarade drog Peter till jobbet och jag "tvingades" ut på en shoppingrunda för diverse nödvändigheter. Hade 1,5 timma på mig eftersom jag var tvungen att vara hemma igen vid 15 då hantverkare skulle komma förbi för att ordna myggnät och kablar. Även om jag hade haft mer tid så hade jag inte kunnat shoppa mer då det tar på krafterna att släpa runt täcken, kuddar och handdukar. Efter denna första shoppingtur vände jag hem och tog hand om gubbarna i lgh.
Målet med shoppingur nr 2 var att hitta lakan och påslakan. Jag hade förvarnats om att det här var väldigt svårt att hitta i Seoul (de har mest överkast/Hello kitty filtar och sånt). Jag hade dock fått några bra tips så efter lite kommunikationsproblem hade jag iaf fått tag i det jag var ute efter. Jippie - nu har vi en ordentlig säng att sova i.

På kvällen blev det en minishoppingrunda till. Peter var ute och käka med kollegor och min middagspartner hade blivit lite krasslig så jag hade ingen ursäkt för att inte gå ut igen för inhandla frukost och mer nödvändigheter. Även denna shoppingrunda (för bl.a. frukost och tvättmedel) slutade med en fullastad Emma. Det berodde nog främst på mitt inköp av toapapper :)
De minsta förpackningarna de hade i kvarteren var på 24 rullar. Jag hade redan 2 tunga kassar men efter att ha letat runt ett tag så tänkte jag att jag ändå orkar kånka på en sån förpackning. Problemet var att de just nu hade ett erbjudande där man vid köp av 1 förpackning fick med en till på köpet!!!
Så där gick jag hem med 48 rullar toapapper och två matkassar. Tungt var det och några konstiga blickar fick jag!

Nu lite koreansk tv.
Bilder på lgh kommer inom kort.

Kram till er. Vi saknar er där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar