fredag 15 oktober 2010

Yoga - det ni!

När jag och Peter pratade inför vår resa hit så var vi båda inne på att vi skulle ta tag i vår osmidighet/icke befintliga rörlighet. Vill nu påpeka för er som tycker att jag är stel (Dahlin!!!) att jag faktiskt är smidig i jämförelse med Peter. Osmidigheten skulle vi åtgärda med yoga.
Jag har som nämnt blivit medlem på ett gym där de har lite olika pass, inkluderat 2-3 varianter av yoga. Idag vågade jag mig på att vara med efter att ha stått utanför och tjuvtittat ett par gånger. Det här var alltså mitt första yogapass ever!

På schemat stod det Healing Yoga, vilket jag i samråd med instruktören (som jag samtalade med på mitt första gymbesök) kom fram till skulle vara en bra start för mig som nybörjare. Det var nog ett klokt val eftersom mer avancerade övningar hade fått mig totalt förvirrad. Jag var helt klart sämst i gruppen om 7 koreaner :)
Jag tyckte det var förvånansvärt jobbigt för att kallas "Healing Yoga" och då hade jag ändå fler pauser än de andra eftersom jag konstant låg lite efter då jag fick spana på dem för att se vad de gjorde - inga instruktioner på engelska inte. Ledaren var framme och hjälpte mig ett par tre gånger och satan vad det kändes när hon försökte instruera (läs slet och drog i mig) om hur jag skulle stå/sitta/rulla/skaka...
Jag bjöd tydligen på en del roligheter eftersom de andra skrattade titt som tätt åt mig. Ledaren hon skrattade inte! Jag försökte förklara efter passet att det var första gången jag Yogade och då gjorde en koreanska tummen upp och sa "good work" eller nått åt det hållet - då skrattade ledaren minsann!

Jag ska hur som helst definitivt gå tillbaka. Den stackars ledaren kommer inte undan, haha! Och snart får jag kanske med mig Peter och då kommer hon få det ännu svettigare när hon har två stela att tänja och korrigera!

1 kommentar:

  1. Den här historien är fantastik och jag väntar med spänning på vad som komma skall om du får med dig Peter! Men jag kanske inte ska säga så myckey; den enda gång jag satt fot på yogapass blv jag regält uthängd av instruktören som efter ett tag struntade i att gå tillbaka till sin instruktörsplats för att istället leda passet från min plats.

    KRAM
    Linda

    SvaraRadera