onsdag 20 oktober 2010

Lill-lördag

Sitter nu och laddar för mitt andra yogapass. Ska bli spännande att se ledarens min när jag kommer in - stackaren!

Ikväll väntar en tjejträff, jippie! I måndags mötte jag upp Sara, Ida och två nya bekantskaper för lunch. Samma gäng plus en till ska träffas ikväll för lite vin och drinkar, eller öl! För mig blir det nog en ganska lugn kväll eftersom jag behöver jobba imorrn. Dessutom hade vi en helkväll i lördags som jag fortfarande återhämtar mig ifrån :)
I lördags hade vi över Sara och Fredrik på middag. Efter att ha bjudit på pannbiff, potatis, brunsås och lingonsylt (lyxmat här i Seoul) så gick vi vidare ut i våra kvarter. På en utav krogarna var vi omringade av stora amerikanska soldater. Försökte få klarhet i om de är tvingade att ha den där frisyren... ja, ni vet, snaggat men med något längre hår mitt på huvudet. Tydligen var dem det, haha!
Sen gick vi vidare till en litet hak där det var desto fler koreaner. Undra om det inte var en gaybar!?
Kvällen slutade som sig bör på ett kebabställe. Det var toppen men saknade min äta-kebab-på-söder-alla-utgångskvällar-polare Karin!
Hur som helst så var det en grymt kul kväll och ikväll lär det bli trevligt också!

Vi har hört att det börjar bli kallt hemma. Här smyger sig kylan på också men jag kan fortfarande njuta av kaffe på terrassen när solen är framme. Hoppas det inte blir för kallt fort för jag har inte packat med mig mina varma tröjor. Hoppas på att Karin kan ta med 2 när hon kommer, vilket är snart. Vi ser väldigt mycket fram emot att få gäster. I november kommer Karin, Andi och Lekander och i början på december Oskar!
Kul!

kram

5 kommentarer:

  1. Emma!

    Saknar dig min sköna! Har levt nåt slags eremitliv och bott på jobbet den senaste veckan men nu är jag tillbaka. Ska vi skajpa på lördag? Då kan vi prata lääänge! Jag hade inte gått in på bloggen på länge vilket var kul för då fick jag läsa MASSA inlägg! Ni verkar ju ha det hur bra som helst! Jag vill verkligen komma och hälsa på:( Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Bilder önskas på er både i yoga-poses! ;)

    SvaraRadera
  3. Mmmm Yoga-bilder!!!

    Så jag och Sofia får fnissa lite.. Och förmodligen några till!

    Kram
    Lii

    SvaraRadera
  4. Hmmm... kanske inväntar en effekt av passen innan dokumentation kommer. Vill ju imponera på er :)

    SvaraRadera
  5. ej på er!

    Nu har vi läst bloggen från inlägg ett. Eller jag (Lisa) har rättare sagt läst högt för allas vår lata Rysse. Rolig läsning och mycket fina bilder (de klarade Rysse av att titta på alldeles själv)!

    Ni verkar ha det bra. Skönt att ni har träffat lite folk som ni umgås med!

    Här i Svedala är vädret äckligt. Det har t.o.m. snöat!

    Rysse är imponerad av Peters manbag/gaybag. Snygg! Hahaha! Köp en till Sjöis så han kan fylla på sin man(gay)bag-samling.

    Er lägenhet ser fin och fräsch ut!

    Hörde av Andi att ni ska till Sidney? Eller Nya Zeeland?

    Rysse tycker att Peter borde fixa en bättre telefon till dig Emma. Han jobbar väl på Ericsson? Eller hur var det nu? Han fick ju en Iphone? =P

    Nu ska vi göra nåt roligt av vår lördagkväll. D.v.s. Rysse ska åka o jobba och jag (Lisa) ska plugga. Skoj!

    Ta hand om er! Vi tänker på er.

    Kram /Ryss och Lisa.

    SvaraRadera