torsdag 7 oktober 2010

Gym

På gymmet så har de en personlig tränare som går runt och ger instruktioner till de som tränar. Han uppehöll sig länge hos mig. Jag gjorde knäböj och kände att han iakttog mig på håll (med armarna i kors). Precis när jag var klar kom han fram för att visa hur knäböj egentligen ska göras. Jag försökte säga att jag var medveten om hur de görs men att jag gör lite fel eftersom att jag inte är så smidig som han (och alla andra koreaner). Han trodde tydligen att jag föll fram med överkroppen med flit. Till slut förstod han att jag var orörlig. Då fick jag skippa skivstången och stå med honom mitt på gymmet och göra knäböj utan vikt. Efter det fick jag gå tillbaka till stången, då med vikter under hälarna. Inte ens då såg han helt nöjd ut men han lät mig träna vidare trots det. För att inte riskera att göra fel igen så gick jag till stretchmattan...

/Emma

5 kommentarer:

  1. Fick du något vatten med din underbara lapp "Water Please"? =)

    SvaraRadera
  2. Men gud va konstigt att koreanen tyckte du va stel, den Hoven jag känner e ju sjukt smidig...

    SvaraRadera
  3. Hahaha Dahlin, det är sant det!
    Sara... inget vatten har kommit. Kanske har missförstått hur det vattenköpen skulle gå till eller så förstod han inte min desperata lapp :)

    SvaraRadera
  4. Hmm... det måste vara ett släktdrag det där med smidigheten. När Paulus kontrollerade mina knäböj så sa han stopp efter bara några centimeters knixande...
    Jag tror det är bra att va stel för då behöver man inte strecha lika långt. Eller hur?

    SvaraRadera
  5. Åh det känns bra att mina kollegor har koll på dig i fjärran öster!

    SvaraRadera