tisdag 12 oktober 2010

Lite kort om helgen

Hej hej!
Det blev ännu en lugn helg. Vi började helgen med en efterlängtad lugn hemmakväll. Lördagkvällen spenderade vi på en av innekrogarna JJ Mahoney. Trevligt att spana in folket och den fina utsikten. Trots att det är en erkänd krog så var vi inte imponerade av drinkarna. Det kanske är bäst att skippa drinkarna och köra på öl eller soju framöver :)

Hur vi spenderade lördag och söndag dag kan ni se i bilderna.
Hur har ni det då?
Ni får gärna kommentera och uppdatera om vad som händer där hemma, alternativt skriva till oss på facebook om ni vill vara mer privata. Hanna, du kan fortsätta kommentera här - vi blir så glada när vi ser att du skrivit till oss!

Kram

Lördag: Vi hittade till ett till trevligt område. Där fanns det massvis av shopping :) Än så länge har vi inte shoppat så mycket annat än nödvändigheter till lägenheten - det har å andra sidan blivit en hel del smågrejor till hemmet!
Peter laddar för match med lite fast-food. 
När Peter åkte till matchsamlingen strosade jag vidare i kvarteren. Här är jag vid Ewha Women's University. Sååå fint!
Som sagt, fint campus! 
Sen vidare mot Peters match. Jag missade första perioden. Ja de spelar 3*30.  Mina förväntningar var höga eftersom Peter sagt att han briljerade matchen innan (som jag inte såg). Jag måste nog erkänna att Peter var bland de bästa, men briljerade han... nja! Då får man faktiskt göra mål på solklara chanser ;) 
På söndagen begav vi oss ut på en utflykt. Destination ett buddistiskt tempel. För det krävdes en del kartläsning och felval. Vi fick nog en hel del motion denna dag. Som vi gick upp och ner för de branta kullarna bland lyxiga ambassadörsvillor och läskiga vakthundar.
Till slut hittade vi rätt!
Fina höstfärger!
Munkarnas enkla hem.
Vi tog såklart en paus för lite te.
Här ser ni ett meditationsbås. 
Mer kartläsning. På vägen tillbaka skulle vi stanna till vid en trädgård som tydligen skulle vara som vackrast i oktober månad. Den var stängd. Jaha, då blir det väl en tripp till ett museum i närheten som också det skulle vara värt ett besök framförallt i oktober. Det var också stängt! 
Då blev det istället en lunch på ett mysigt och populärt ställe som låg mitt bland ingenting. Mamma, notera de stora röda rosorna som pryder väggen. De verkar gilla röda rosor här!
Uppfattat!

4 kommentarer:

  1. Tja!

    Kul att läsa om era bravader i Korea. Koreanska ligan i fotboll kanske passar Peter bra :-)
    Vi hörs!

    Mvh

    Per W

    SvaraRadera
  2. Tack Emma jag ska fortsätta kommentera haha för det här med privat är inget för mig och facebook är inget för mig heller :)(jag vet att jag har peter på min sida innerst inne, han blev ju mer eller mindre tvingad till facebook...usch va elakt :) )Det ser så himla fint och vackert ut på era utflykter, det där campuset såg en aning mer inbjudande ut än stockholmsuniversitets frescati..i korea kan dom hitta inspiration. Appropå din mamma svischade jag förbi henne på skanstulls tunnelbanestation, hon såg fin och fräsch ut som alltid! Idag skrattade hampus när jag kittlade honom för första gången, inte helt otippat så va det när jag pussade honom under armen..inte ett helt idealiskt kittelställe dock längre fram i livet.. (eller så skrattade han åt mig..)jag skickar över några kort på mailen.. Här hemma är det superhärligt höstväder men idag stormbyar som heter duga. puss på er så länge! jag skriver snart igen :)

    SvaraRadera
  3. Emma din hacker. Kan du inte fixa en gästbok att skriva i så man slipper gå in på gamla uppdateringar för att se om ni svarat eller inte. Kanske bara jag som tycker det är störande iofs...
    När kommer du hem förresten? För visst skulle du hem nån vecka eller liknande? Jag räknar med dig på julafton iaf. Annars klipper jag banden.

    SvaraRadera
  4. Jag börjar ju gilla Korea riktigt mycket nu alltså! Bra jobbat med reklamen där! Och vilka fina konstnärliga bilder ni får till :)
    Hoppas vi kan höras på skype nu i veckan Emma
    Kram

    SvaraRadera