tisdag 29 mars 2011

Tummen ner...

... för tyskt kaffe!
Kostade 100 kronor för ett litet paket men trots det dyra priset så smakade det blask!

... för att vara äldst när man är ute
Spelade handbollsmatch i fredags och efter det så hakade jag på några från laget ut. Hade trott att fler skulle med, men när jag mötte upp tysken och fransmannen (+ vän) så visade det sig att de andra bangat. Hade förhoppningar om att i alla fall tysken var i min ålder men han visade sig vara 22 år, eller var det 21!? Nåja, egentligen spelar väl ålder ingen roll men jag kände mig extra torr och gammal då de andra 3 körde på ganska hårt och laddade för en helkväll medan jag själv tänkte på morgondagen och att vi hade många ärenden att göra på stan. Då vill man inte vara sliten. Fick en del pikar när jag inte ville dricka tequilashots och när jag drog mig hemåt vid 2-tiden. Så tidigt ska man tydligen inte gå hem. Att vara omringad av koreaner som ser ut som 12 år bidrog nog lite till min tillfälliga åldersnoja.

... möbelutbudet här
Vi bor ju i en näst intill tom lägenhet här. De möbler vi har är i stort sett de som ingick i avtalet. Ett par helger har ägnats åt möbelletande utan vidare framgång. De har inte direkt vår svenska/skandinaviska stil på möbler om man säger så. Koreaner gillar möbler i barockstil, guld och stort ska det vara. Ikea finns ju inte här än och de möbler som är i vår stil kommer från "vintage scandinavian furniture" liknande affärer och kostar multum - ovärt!
I lördags blev jag glad därför extra glad då jag hittade ett sideboard på en antikaffär som kostade runt 90 000 won, ca 550 kronor. När jag igår gick tillbaka för att shoppa det så visade det sig att det var en nolla för lite, bordet kostade nu 800 000. Ja 100 000 billigare dagen efter, utan prutning. Om det var jag som hörde fel på 90 000/900 000 eller om kvinnan sa fel låter jag vara osagt. Gick i alla fall hem besviken utan något bord.


Tummen upp dock för att det ska bli fint väder framöver. Runt 15 grader och sol säger prognosen för veckan. Hoppas det stämmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar