måndag 21 mars 2011

Katastrof!

Vi fick smått panik när vi upptäckte att vi åkt tillbaka utan det viktigaste av allt... kaffe!!!

Why oh why!
Tror nog att vår plan var att jag skulle handla på morgonen innan vi åkte, men eftersom jag kämpade med att överhuvudtaget ta mig upp ur sängen och hålla mig borta från toan så blev det inte av.
Som tur var så hade Peters föräldrar förberett en liten goody-bag så vi har i alla fall en ost och en hel del Ystad korv. Dessutom köpte vi med oss en gott & blandat påse samt en marabou chokladkaka från Arlanda.

Men nu står vi inför ett dilemma. Det är nämligen kutym att man köper med sig något till sin hustomte när man varit ute och rest, dvs. till Mr Shin. Eftersom vi glömt det också så tänker vi att vi kanske ska ge honom chokladkakan eller gott & blandatpåsen, men samtidigt så vore det ju gott att njuta av det själva. Oh, what to do what to do? Mr Shin kanske inte ens gillar choklad intalar jag mig själv!

På tal om Mr Shin så fick vi ett varmt välkomnande när vi kom hit i lördags. Först såg han Peter och var hyfsat glad. Sen steg jag ut i taxin och hans lycka var total, "Ohhh, you... long time!!!!

Ps. Det kanske inte är kutym att ge något utan mer en fin gest. Ville mest bara använda det ordet :)

3 kommentarer:

  1. Men kaffe kan ju skickas! Ska jag lägga lite på lådan, eller kommer det försvinna då? Det var strålande att få se era fina nunor i Svea en sväng! Puss

    SvaraRadera
  2. hanna å hampus23 mars 2011 kl. 19:48

    åååh herregud...att klara en resa till korea sjuk det du emma skulle jag säga är i klass med att springa ett maraton lopp! så sträck på dig och va stolt, bra jobbat! å peter du ska oxå vara stolt, herregud..det lät ju helt fruktansvärt men med diverse märkliga saker du verkat peta i dig under loppet är det inte underligt att du klarade det så pass bra..prestationshöjande drycker...jo man tackar..hehe.. mysigt att se er, längtar redan efter er! å hampus med...håll till godo med uglydoll säger jag bara!

    SvaraRadera
  3. Anne, vi ska nog ordna så vi får hit lite kaffe med tjejerna. De kommer ju som tur av ganska snart. Till dess får vi stå ut med snabbkaffe, blä! Men tack för omtanken. Vi måste skypa snart så jag får höra hur det går för dig inför NY-resan.

    Hanna, skönt att höra att du liksom jag tycker att våra prestationer är lika imponerande :)
    Låt mig tillägga att Peter använde astmasprej under loppet, och vem klarar inte att springa maran med extra syreupptagningsförmåga till hjälp!?
    Hoppas vi ses, alla 3, på dataskärmen snart. Ring bara ring när du ser att vi är online samtidigt.

    KRAM på er

    SvaraRadera