tisdag 3 maj 2011

Utan pass!

Har precis lämnat ifrån mig mitt pass till 3 koreanska tjejer på en resebyrå eller något liknande. Jag hoppas få tillbaka det tillsammans med ett visum till Kina nästa vecka. Om jag nu bara hittar tillbaka till det kontor som jag blev inföst i av en koreansk dam på gatan som stod och ropade "China visum? Come come come"

Jag som hört att det är otroligt krångligt med att ordna visum till Kina för oss svenskar som inte har visum i Korea hade väntat mig att jag skulle behöva spendera timmar på något Kinesiskt konsulat alternativt att de skulle neka mig visum (nya regler för oss utan Korea-visum tydligen).
Men min vistelse på det som liknande en resebyrå var över på bara 5 minuter!
Hmm, kanske ska jag vara orolig. Har de lurat mig? Kanske är jag utan pass nu!
De koreanska tjejerna som assisterade mig pratade inte mycket engelska, men pekade på kalendern att det skulle vara klart 11 maj. Jag tror att de förstod vilket visum jag sökte, men så värst noga tittade de inte på min Application form. Men de bad i alla fall om ett foto för visumet - det är ett bra tecken.

Väljer att inte oroa mig så mycket. Har stor tilltro till Koreaner! Skulle nog inte göra så här hemma i Sverige.

3 kommentarer:

  1. Ohhh jag saknar dig vännen! Och Korea ibland.....=) Klart du får tillbaka ditt pass! Inga konstigheter!!=)

    SvaraRadera
  2. Och jag saknar dig, mycket!
    Jag och Peter tycker att det var en dålig idé att ni lämnade Seoul.
    Hoppas ni har det bra där hemma. Vill prata med dig snart och höra om hur ni har det, hur det går på nya jobbet! Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Tänk hur enkelt allt hade gått om du använt ditt pek-lexikon... //Brorsan

    SvaraRadera