söndag 15 maj 2011

Huslig Peter och flitig(?) Emma

Har inte varit så aktiv här på senaste tiden. Skyller på att det inte är så värst spännande att göra inlägg om man inte kan lägga upp bilder, vilket vi inte kan nu då vi slarvat bort sladden till kameran alternativt har den åkt hem med någon av tjejerna till Sverige. Snart så ska jag ta tag i det och köpa en ny.

Idag söndag var jag uppe tidigt för att jobba lite... hade några oproduktiva dagar i veckan så kände mig illa tvungen att sitta lite extra framför datorn nu i helgen. Satt visserligen framför datorn många timmar i veckan också, men det blev liksom inget gjort ändå, snarare några steg tillbaka - suck!
Min plan var att sitta med jobb lördag förmiddag och sedan ha helgen ledig. Tyvärr råkade jag vara ute lite för sent i fredags med delar av handbollslaget, så det var inte aktuellt att sätta sig med jobb dagen efter. Inte heller orkade jag med den planerade utgången med "svenskgänget" igår heller. Missade säkerligen en dunderfest. Idag ångrar jag dock inte att jag valde soffan framför utgång - har iaf fått en del gjort. Hade nog fått än mer gjort om jag inte hade släpat ut datorn i solen för 2 timmar sen. Vi har dunderfint väder nu, vilket betyder ungefär samma som ni haft hemma ett tag (23 grader och strålande sol). Vill passa på att njuta lite innan det blir för varmt/fuktigt här och det är på gång att bli det redan nu. Igår drog jag till och med på mig bikinin och pressade på terrassen. Vilka blickar man får från sina koreanska grannar då. De tycker man är helt dum i huvudet :)

Eftersom vi båda var slitna i lördags från utgångar på vardera håll så tar vi igen lite idag känns det som. Peter är husligare än normalt... tvättar, diskar och bakar bröd. Han har aldrig bakat något som ska jäsa tidigare så jag tror det är en nyttig erfarenhet för honom att stå för brödbakandet själv. Jag njuter lite extra när jag hör honom svära över hur jobbigt det är att knåda och hur förbannat lång tid det tar att baka bröd, hehe.
Återkommer om resultatet av bakningen. Har höga förväntningar.

Ha en fin söndag där hemma!
CIAO

2 kommentarer:

  1. Haha det låter helt underbart med en huslig peter :) Jag vill bara upplysa honom om att varken kärleksmums eler morotskaka behöver jäsas eller knådas, så han kanske borde byta inriktning till det sötare hållet :) (jag vet att jag har din röst på det emma...) stor kram till er!

    SvaraRadera
  2. Alltid lika skönt när man kan slappa å den andre jobbar på... Hoppas värmen kommer till oss också snart... Många krmar från oss!

    SvaraRadera