fredag 21 januari 2011

Glansiga dunjackor

Trots att det varit riktigt kallt sista veckorna, till och med kallare än hemma i Stockholm, så envisas majoriteten av koreanerna att gå runt i korta glansiga dunjackor. Dem kan inte vara värst varma så det är nog bara för att de är sååå snygga (?) som alla bär dem. Glans och dun är det som gäller här!

Idag såg jag en koreanska med en knallgul jack där det stod "SWEDISH" på ryggen. Spännande! När vi stod och väntade vid övergångsstället sa jag "snygg jacka" för att se om hon var svenska eller så. Ingen reaktion. Sen bytte jag till engelska. "I like your Swedish jacket". Tyvärr ingen reaktion på det heller.
Undra om hon egentligen förstod vad det stod på ryggen.
Nåja, kul i alla fall att se att Sverige finns representerat på några utav de miljontals dunjackor som vandrar i Seoul.

3 kommentarer:

  1. Inte oväntat tog min kära mamma upp historien med min gamla dunjacka.
    Fick detta i ett mail:
    "Apropå dunjackor i bloggen, kommer du ihåg din glansiga vita korta dunjacka. Den korvade du upp så magen skulle synas i -20 kyla. Jag var så ängslig att du skulle bli sjuk."

    Kan inte förstå att mina så kallade vänner lät mig gå runt i den!!! Er skulle jag ju ha lyssnat på.

    SvaraRadera
  2. Haha, du var ju snyggast i stan i den! Jag var fett avis! själv hade man en stor fluffig nike-sak... inte heller helt hundra! Kram på dig beeestis!

    SvaraRadera
  3. Du skulle haft translatorn med dig...
    /Bror din

    SvaraRadera