måndag 15 november 2010


Yogiyooo…


När jag var ca 12 år tröttnade min pappa på mitt konsumerande och när ja hade tjatat och tjatat på honom att få en gossedjurs St-bernadshunden på färjan vi åkte så fick ja den på ett villkor: Att han skulle få döpa den och den fick namnet Överflödsbernard…
Efter att ha spenderat 2 veckor i Seoul och Tokyo är jag tillbaks där i överkosumerandet…. Oj vad mycket  roliga och snygga grejer och kläder man kan handla här…. Och de e ju ändå sjuuuukt mycket billigare än hemma, alltså alla fall så e det ju myyyycke exlusivare och väääldigt anorlunda… Ha,ha  shoppingen är i alla fall grym!!

Men det bästa med dessa två veckor är att jag har fått 
överkonsumera bästa Emma!!!


Emma och Peter har tagit hand om mig på ett kungigt sätt (förutom en hård säng då). Jag tror att det är dem som har lidit mest över att min säng varit hård, ja har sovit så bra så.


Att skriva allt vi gjort blir alldeles för tråkigt för er att läsa, men de här 11 dagarna har varit kanon. Besöket uppe vid DMZ (gränsen mellan syd och nord var spännande, var över på Nordkoreas sida säkert hela 5 min och poserade med en av deras vakter(livrädda). Det låg tjock dimma överallt så det var svårt att se nåt och vår amerikanske soldat (guide) sa att de inte ville stanna bussen eftersom man inte såg vad som kunde gömma sig i dimman…. Vi fick också gå ner i en av tunnlarna som nordkoreanerna har grävt från nord till syd.
I Nordkorea

Vi har även varit på fotboll, bakis-söndag med fotboll, efter en hård karaoke kväll med Emma och Peters svenska kompisar här. Fotbollen var ingen höjdare och allt runt omkring kändes väldigt amerikanskt. De stod cheerleaders framför långsidan och hoppade och studsade och ”klacken” var väldigt koordinerad med danser och grejer. I halvtid var det cheerleader och breakdance-show. Efter det gick vi hem och kollade 5e elementet och åt köttbullar och potatismos!!

Cheerleaderers på fotbollen


Sista dan körde jag och Emma turistrace, det blev palatset, de gamla kvarteren och Seoul tower (och cafét med kattskummet, som ni säkert sett bild på) på en dag. Vädret var toppen och vi gick omkring i solen och alla fina höstlöven och mös och kollade på folk, en lördag då är stan överfull!

Som ja skrev så har vi varit på varuhus, marknader, shoppingområden. Det finns affärer överallt. Nere i tunnelbanan på alla gator, you name it. Och cafeér, så vi har även fikat i timtal. Det bästa av livet fika och shopping,!




Självklart har vi varit o sjungit karokee, 2 gånger t.o.m. Emma och jag körde en grym variant på Madonnas Like a prayer! Jag är inget karokee freak hemma men här var det riktigt roligt. 













Nu sitter jag på flygplatsen och gör detta inlägg, ett dygn försenad, planet blev inställt och jag fick bo på ett hotell i närheten av flygplatsen. segt som tusan.


Kram från Gästbloggare Karin

2 kommentarer:

  1. Ops, allt hoppade omkring lite, men ja hinner inte ändra för nu måste ja utnyttja min gratislunch KLM bjuder på... ha ha

    SvaraRadera
  2. Bästa blogginlägget hittills. Gästbloggaren är saknad i Seoul :)

    SvaraRadera