onsdag 17 november 2010

Tomt

Så tomt det känns här utan Karin :(
Vi saknar dig mucho.

Som tur är så har vi besök snart igen. Nästa helg kommer Andi och Thomas hit och sen kommer Oskar (Åkerblom och ej min bror för er som undrat). Det ska bli så skoj!

Imorrn torsdag åker jag och Peter på en weekend till Tokyo. Lite komiskt att jag åker till Tokyo två gånger på så kort tid, har bara varit tillbaka i Seoul 6 dagar.
"Living the dream" - citat Andi :)
Jag och Peter hade säkert åkt dit vid ett annat tillfälle om det inte varit så att Fannie (fd Åkerblom, dvs. Oskar Åkerbloms syrra) var i Tokyo nu för att visa upp de smycken hon designar. Därför blev resorna så tätt inpå varandra. Inte vill vi missa hennes "show" där eller missa den fest hon bjudit in oss till. Nåja, nu kanske vi missar den ändå eftersom den flyttats från fredag till torsdag. Förhoppningsvis håller flyget tiden och då drar vi från flygplatsen till direkt till festen. Det ska bli så kul att träffa Fannie igen! Har planerat många Londonresor med Ylva för att hälsa på henne där men det har inte blivit av. Istället syns vi alltså nu i Tokyo! Men Ylva, du och jag får ta upp våra Londonplaner när jag kommer hem igen för dit ska vi :)

Igår var jag på min andra handbollsträning. Det är sååå kul att studsa med en boll, kan inte fatta det. Det var jag och 7 grabbar. Suck, dålig närvaro på folket här!
Det är minst sagt blandad nivå på spelarna så därför blir det inga kvalitetsträningar direkt då några inte vet hur man kastar en boll, men lättroad som jag är så blir jag nöjd bara någon ger mig en boll i handen! Mitt mål för träningen var att tuffa till spelet lite men de verkade lite rädda för närkontakt - fegisar!

Nu kommer tydligen Peter hem, trevligt!
Syns och hörs snart igen
Kram Emma

3 kommentarer:

  1. Emma, det känns tomt utan dig i min närhet dygnet runt. Saknar dig som tusan. Idag på träningen undrade dem andra varför jag inte tog med dig hem!! Du e saknad överallt.
    Hälsa Tokyo från mig.
    Kampaiii
    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Äntligen, äntligen efter över två månader har jag kunnat koppla upp mig och kan hänga med lite i vad som händer. Saknar dig massor! Ska bara klura ut hur det här med skype fungerar också...är ju ganska tekniskt handikappad...

    Så kul att höra om livet i Seoul, blir glad för det verkar som att ni trivs! Men gör er inte för hemmastadda, grrr....

    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  3. Erika, du och jag... två tekniska genier :)
    Skype e faktiskt ganska enkelt. Ladda hem programmet på hemsidan och sen söker du upp mig "emmahoven". Saknar dig vännen och vill höra hur du har det. Om du inte skaffar skype så får du blogga så att jag har koll på dig :)

    SvaraRadera