onsdag 22 juni 2011

Regnperiod

Nu efter ett par veckor med strålande väder så har regnperioden nått Korea. Den brukar komma i slutet på juni och varar väl till sisådär mitten på augusti eller så (jag har egentligen ingen vidare koll på det men chansar lite). Det är egentligen perfekt tajming med tanke på att jag har en hel del jobb och andra to do's att göra innan hemresan nästa vecka. BARA 1 vecka och 1 dag kvar här.... nu blev jag stressad.

Nåja, nu bjuder jag på lite bilder från senaste tiden.
Enjoy!

Vi hade Ida och hennes kille Ryan över på middag. Ryan hade med sig en hel kyckling att grilla. Den hade han förberett genom att ha den i ett vattenbad med nått i under 1 dygn. Den var sååå god. Måste fråga igen hur han gjorde!
Förutom att han gillar att experimentera med mat så brygger Ryan och hans polare öl här. De saknade sin amerikanska öl och tog saken i egna händer. Deras egenbryggda öl är riktigt smaskens! 

Lunch med Ida hemma hos Louise (i bakgrunden).  Har inte vågat bjuda hem dem på lunch än eftersom Louise bjöd på en sån dunderlunch som blir svår att matcha!

Ida och Louise nya tillskott Agnes.

De senaste helgerna har vi passat på att njuta av solen vid Hyatt's poolområde. Eller njuta av solen är väl kanske en överdrift. Varken jag eller Peter är vidare värmetåliga så det blir en hel del ligga i skuggan. Jag pinar mig dock något längre i solen än vad Peter gör. Trots att han undviker solen så gott han kan så förundras han över att han inte fått mer färg. Han skyller på solskyddsfaktorn, hmm....

På Hyatt springer hurtiga kypare runt och serverar oss "glassare" dryck och mat. Det är bara att skrika "Yoggi-yo" så kommer dem till dig inom 5 sekunder. Ahhh, det här kommer jag sakna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar