fredag 17 december 2010

Fredagsmys = tacos ?

Idag fredag blir troligen en lugn kväll hemma i soffan. Vi har blivit smått besatta av tv-serien "The Wire" och har därför ägnat mycket tid i soffan på sista tiden. Tror faktiskt det är därför båda vill ha en hemmakväll ikväll, så att vi kan se några avsnitt till. Det har nog aldrig hänt tidigare att jag och Peter har gillat samma serie så mycket, det är ju toppen faktiskt. Vi har kommit en bit in på säsong 2, och det på 2 veckor.
Det (The wire-tittandet) innebar också premiär för oss att:
1) följa en serie på datorn, dvs. kunna se avsnitt när man själv vill
2) överhuvudtaget ladda ned en serie till datorn. Det funkar ju kanonbra... ja vi är lite efter :)

Förutom tv-serien så finns det massa fin handboll att se på. Så tv:n är på oftare än vanligt. Sveriges matcher har blivit mitt frukostnöje. Sen tar jag en till match till lunch/eftermiddagsfikan!
Hade gärna varit hemma för att analysera matcher/situationer/spelare med er som haft intresse av det, eller vad säger du Sjöstranden :) Nu försöker jag engagera Peter, vilket går sisådär. Till min glädje hade en av fransmännen i handbollsgänget jag tränar med koll på EM så han fick stå ut med mig ett tag.
Jag hoppas att alla bänkar sig på lördag eftermiddag och hejar fram Sverige i semin. För er som inte har koll (Ylva!) så handlar det om dam EM i handboll.

Tillbaka till fredagkvällen nu. Till middag ville vi laga eget, något svenskt. Så på menyn står det Tacos, väldigt svenskt hahaha! Hoppas vi hittar allt tillbehör. Om inte får det bli svensk-koreanska tacos med sjögräs och kimchi i!

Ha en fin helg. Vi hörs kanske på skype.
KRAMAR

5 kommentarer:

  1. Jag har visst koll...typ. Men nä, såg inte matchen :)

    SvaraRadera
  2. Vilken överraskning! Men du borde skämmas för att du inte hejade framför tv:n! Nå...så!

    SvaraRadera
  3. Varför har du inte sagt att du har skaffat blogg? =) såg länken på carros sida. Roligt att du är med i blogggänget. Hoppas allt är bra.

    Kramar Hille

    SvaraRadera
  4. Hej på dig Hille!
    Jovisst är jag nu med i bloggvärlden (mer eller mindre frivilligt).
    Men jag ser nog den här bloggen mer som en resedagbok, för de (läs våra föräldrar) som vill veta lite om vår vardag i Seoul.
    Den håller ju inte samma höga standard som er proffsbloggare :)

    Allt är bra med oss iaf. De första månaderna här har gått fort - det är ju redan jul!!!
    Känner mig dock fortfarande mer svensk än korean :)

    KRAMAR och GOD JUL till dig

    SvaraRadera
  5. Och av allt skypande att döma ser du oxå fortfarande ut som en svennebanan.. Hampus börjar ju bli en hejjare på det här med skype..när han hör tonerna gå fram blir han väldigt intresserad av datorn och när du emma hoppar upp som gubben i lådan så stortrivs han det har vi märkt..du kanske kan sitta barnvakt nån kväll? vi lämnar hampus vid datorn så får ni roa er bäst ni kan :) flyg försiktit över till aussi land..massa kramar..

    SvaraRadera